Saturday, May 26, 2012

Remaja Punya 4 Almari Baju yang Tidak Pernah Dipakai

Shopaholic yang satu ini baru berusia 19 tahun. Tapi dalam urusan belanja, dia benar-benar tidak peduli. Star Thompson itulah nama sophaholic asal Wakefield, West Yorkshire, Inggris tersebut. Saat berbelanja baju, setiap minggunya dia boleh menghabiskan �1.000 pound.

Gara-gara kegilaannya belanja, dia sampai punya empat almari baju yang isinya tidak pernah dipakainya sekalipun. Thompson mengaku dia memang tidak suka mengenakan baju yang sama dua kali. Jadi ketika sudah sekali dipakainya, baju tersebut akan tersangkut begitu saja di almarinya.

Di almari-almari Thompson ada berbagai atasan, legging dan kasut. Dia juga hobi berbelanja underwear. Ia punya lebih dari 200 bra.

"Banyak sekali baju yang aku beli. Aku beli kerana aku suka meskipun aku tahu aku tidak akan memakainya," kata Thompson, seperti dikutip Daily Mail.

Saat dia berulang tahun ke-19, keluarganya memberinya hadiah berupa wang sebanyak �6.000 pound. Dalam beberapa jam, 2/3 dari wang tersebut dihabiskannya untuk belanja.

Kini keluarganya sudah tak mahu lagi memberi subsidi pada Thompson untuk memenuhi hasrat belanjanya. Wanita muda itu tak hilang akal. Dia kemudian bekerja sebagai escort.

"Terkadang aku merasa bersalah kerana aku merasa seharusnya aku boleh menabung atau membeli sesuatu yang aku benar-benar perlukan. Tapi hidup itu cuma sekali," katanya santai.

Sumber : http://wolipop.detik.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN