Wednesday, April 25, 2012

Jururawat dicabul, lelaki himpit dengan motosikal

Gambar sebagai hiasan

CHUKAI – Perjalanan pulang seorang jururawat ke rumahnya selepas tamat waktu bekerja bertukar menjadi detik hitam apabila dicabul seorang lelaki yang menghimpitnya dengan motosikal dalam kejadian di Jalan Petaling, Kampung Mak Chili, dekat sini, Ahad lalu.

Kejadian cabul kira-kira jam 9.45 malam berkenaan menyebabkan mangsa yang berusia 22 tahun terkejut dan trauma sehingga serta merta memberhentikan motosikal yang ditungganginya di tepi jalan.

Sebelum itu, mangsa yang berasal dari Kuala Berang, Hulu Terengganu dan bekerja di sebuah klinik baru sahaja menamatkan syif kerja kerana dia bekerja syif petang.

Bagaimanapun, ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya tidak jauh dari bandar Chukai mangsa yang menunggang sebuah motosikal secara tiba-tiba dihimpit suspek yang turut menunggang motosikal dan kemudiannya bertindak memegang payu dara mangsa.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kemaman, Deputi Superintendan Abd Marlik Hakim Johar berkata, akibat perbuatan biadap itu mangsa yang tersentak memberhentikan motosikalnya di tepi jalan sementara suspek pula memecut laju motosikal yang dinaikinya.

Pun begitu, disebabkan keadaan persekita­ran laluan itu yang gelap menyebabkan motosikal dan suspek gagal dicam oleh mangsa.

“Sejurus itu mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Chukai kira-kira jam 10.43 malam. Kes disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara 10 tahun atau denda atau sebat.

“Polis kini giat mengesan suspek dan kita harap orang awam yang melihat kejadian ini dapat tampil memberikan maklumat untuk membantu siasatan. Mereka yang mempunyai maklumat boleh tampil ke balai polis atau menghubungi talian kami 09-8592222,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Berikutan itu, beliau juga mengingatkan golongan wanita terutama yang pulang bekerja pada waktu malam agar sentiasa berhati-hati dengan menjauhi daripada melalui jalan gelap serta sebolehnya tidak keseorangan bagi me­ngelakkan menjadi mangsa jenayah.

Sumber : Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN