Friday, June 1, 2012

Lelaki Diburu Kerana Memberi Makan Kucing Pada Seekor Ular Sawa

Seorang pemilik haiwan peliharaan sedang dalam buruan para petugas polis, yang dengan sadisnya memfilemkan dirinya sedang memberi makan anak kucing kepada seekor ular sawa.

Video keji, yang diberi judul Python Christmas, menunjukkan seorang lelaki berumur 20-an membawa anak kucing yang ia panggil sebagai Jasmine ke bilik tidur dengan topi Santa, dan kemudian menempatkannya diatas ranjang.


Namun, mengintai dengan tubuh setengah tersembunyi di bawah bantal seekor ular sawa Burma berwarna kuning, yang merupakan salah satu ular terbesar di dunia.

Jasmine terlihat waspada dan perlahan berjalan melintasi tempat tidur, namun ketika pemuda tersebut mengalihkan perhatiannya, sang ular langsung menerkam kucing malang tersebut.

Ular itu meramas anak kucing lucu itu dalam lilitannya yang kuat dan kemudian menelannya.

Pada akhir rakaman berdurasi tujuh minit ini ditakutkan ada rakaman mengerikan lain, dari sang pemuda ini




Jika dia sampai tertangkap, sang pemuda akan terancam dipenjara selama enam bulan dan denda 20.000 poundsterling kerana melakukan penyiksaan terhadap haiwan, sebagaimana diatur dalam Undang-Undang Kesejahteraan Haiwan Inggris.

Di antara sedikit petunjuk terhadap identiti pemuda ini adalah bahwa ia seorang penggemar filem Disney Aladdin.

‘Tidak ada alasan untuk memberi makan kucing hidup untuk ular sawa.” tutur seorang juru bicara RSPCA.

“Kucing ini mungkin berusia tidak lebih dari empat bulan. Ia tidak memiliki tempat untuk bersembunyi dan tidak boleh lari. Ini adalah tindakan manusia sadis.” tutur doktor haiwan Pete Wedderburn kepada The Sun yang dikutip Mail Online.(videonya telah dibuang dari You Tube)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN