Wednesday, May 2, 2012

Hukuman aneh didunia,kena tulis surat mohon maaf selama 15 tahun

Hukuman yang paling aneh!! Menulis Surat Permintaan MAAF Kepada Keluarga Korban setiap Minggu selama 15 tahun. Seorang pemuda dihukum kerana membunuh seorang perajurit perang Iraq dalam kemalangan kereta telah dihukum untuk mengirim surat permintaan maaf kepada keluarga mangsa setiap minggu selama 15 tahun. Andrew Gaudioso diberitahu surat mingguan sedang menjalani masa hukuman percubaan dan jika ia gagal untuk mematuhi ia akan dipenjara selama 15 tahun.


Seorang hakim di Florida memutuskan hukuman yang luarbiasa setelah keluarga mangsa itu mengatakan mereka tidak ingin melihat Gaudioso berusia 22 tahun masuk penjara. Sebaliknya jaksa mereka mengatakan mereka ingin Gaudioso tetap dihukum mengingat mansa dan bagaimana ia telah melayani negaranya.

Gaudioso telah dinyatakan bersalah membunuh perajuritThomas Towers dalam kemalangan. Dia yang memandu untuk bekerja dalam keadaan hujan dan gagal mengawal kenderaannyas kendaraannya lalu terbabas menyeberang ke jjalan bersebelahan dan melanggar perajurit itu yang sedang bercuti.

Gaudioso mengalami cedera otak dalam kecelakaan di Tavares, Florida, dan sejak itu menyatakan kekesalannya.

Keluarga Towers meminta hakim supaya Gaudioso tidak di penjara dan mengatakan mereka menginginkan dia mencerminkan hilangnya nyawa anak mereka. Sebagai percubaan dia harus mengirimkan 780 surat selama 15 tahun untuk meminta maaf atas perbuatannya. Dia juga dilarang minum alkohol selama 15 tahun dan akan diperhatikan dan dia bersetuju dengan hukuman itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN