Wednesday, May 2, 2012

3 tahun pisau tertanam di kepala

Pemuda ini mampu bertahan untuk hidup walaupun di kepalanya tertanam pisau sepanjang 10 cm selama tiga tahun. Jika pemuda ini tidak bersemangat agaknya sudah lama dia meninggal dunia dan kenapa pisau itu teranam dikepalanya?


Peristiwa ini berlaku semasa perkelahian di sebuah bar di Sao Paulo, Brasil. Pemuda yang bernama Edeilson Nascimento (29) turut dalam perkelahian itu.

Tapi ketika dia pulang dari bar tersebut, di perjalanan dia diserang orang yang tak dikenalinya. Orang ini dengan kejamnya menusukkan pisau ke kepala Nascimento. Seketika itu pula pisau terpacak sedalam 10 sentimeter tepat di dahinya.

Nascimento terus dilarikan ke hospital. Dan sampai disana dia terus di bedah oleh doktor, tapi doktor tersebut hanya boleh mencabut pemegangnya dan pisaunya tak boleh dicabut kerana berisiko tinggi yang boleh menyebabkan kerosakan otak yang kekal.

Nascimento terus hidup dengan pisau tertanamdi dalam di kepalanya selama tiga tahun. Selama tiga tahun itu dia merasakan sakit yang luar biasa pada kepalanya dan akhirnya dia memutuskan untuk mengambil risiko menjalani pembedahan untuk mencabut pisau tersebut.

Setelah melalui tiga jam pembedahan, akhirnya pisau yang tertanam dikepalanya boleh dikeluarkan dan dengan selamat.



Dan anehnya dia dalam keadaan sihat saja tidak seperti apa yang dikhuatirkan oleh doktor.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN