Wednesday, May 2, 2012

Si pemakan rumput

Li Sanju berusia 50 tahun berasal dari Niwuei, China. Sudah hampir 2 tahun dia hanya memakan rumput dan akar-akaran pohon dan dia tidak mengalami gangguan kesihatan. Bahkan tumor di kaki yang dideritainya sejak lama dapat disembuhkan Lelaki esentrik ini mula memakan rumput dan akar-akaran pohon ketika menonton sebuah rancangan di televisyen mengenai seorang pemuda dapat hidup 10 hari di hutan yang hanya memakan daun dan akar pohon.Kejadian ini memberi dia ilham untuk mencuba memakan daun dan akar pohon.



Ketika keluarganya makan nasi dan lauk pauk, Li Sanju hanya makan rumput dan dedaunan. Tapi semuanya dilakukan bertahap, Awalnya dia berhenti makan daging, namun tetap makan nasi. Setelah beberapa minggu, dia memutuskan berhenti makan nasi dan beralih ke rumput, akar pohon dan dedaunan.


Pada permulaan dia terkena diare selama berhari-hari. Tapi dia tidak menyerah. Dia menganggap diare itu disebabkan rumput dan dedaunan di kampungnya telah terkena racun. Akhirnya Sanju memutuskan hanya memakan rumput, akar dan dedaunan pohon yang berasal dari gunung.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN