Tuesday, May 8, 2012

lelaki 99 tahun ceraikan isterinya setelah jumpa surat cinta isterinya dalam peti lama


Sepasang suami-istri dari Itali akan menjadi pasangan bercerai tertua di dunia. Suami yang berusia 99 tahun berniat menceraikan isterinya setelah sang isteri, 96 tahun, mengaku pernah berselingkuh pada tahun 1940-an.


Lelaki Itali yang dikenali sebagai Antonio C membongkar peti tua dan menemukan surat-surat milik isterinya beberapa hari sebelum Natal. Meskipun pengkhianatan itu telah berlangsung lebih dari 50 tahun lalu, ia merasa sangat marah. Tanpa berfikir panjang, lelaki ini langsung mengajukan tuntutan cerai pada isteri yang telah dinikahi selama 77 tahun.


Menurut dokumen pengadilan Roma yang dikutip dari Telegraph, Rosa C yang mengakui kesalahannya di masa lalu berusaha memujuk suaminya untuk mempertimbangkan kembali keputusannya. Dalam surat yang ditemukan, Rosa menulis surat kepada kekasih gelapnya pada tahun 1940-an.


Pasangan ini kini bersiap menghadapi perpisahan setelah hampir selama lapan dekad bersama. Selama menikah kedua memiliki lima anak, sedozen cucu, dan satu orang cicit.


Pasangan ini bertemu pada 1930-an. Ketika itu Antonio adalah seorang perwira Carabinieri muda yang datang ke Napoli, tempat lahir isterinya.


Pasangan bercerai tertua sebelumnya adalah pasangan Bertie dan Jessie Wood, keduanya berusia 98 tahun asal Inggris. Mereka menikah di Elstree, Hertfordshire pada 1972 dan berpisah pada 2009 setelah menikah selama 36 tahun.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN