Wednesday, May 16, 2012

Remaja 19 Dihukum Kerana Planking Diatas Kereta Polis

Seorang remaja berusia 19 tahun asal Wisconsin, Amerika Serikat (AS), telah dihukum akibat melakukan aksi Planking, termasuk berbaring di atas kereta polis, mesin ATM Bank, dan meja juruwang di Walmart.

Tidak hanya itu, foto-foto planking tersebut kemudian diposting pada halaman facebooknya di awal tahun ini, serta mengupload sebuah video ke YouTube yang digunakan sebagai bukti memberatkannya di pengadilan.

Remaja yang diketahui bernama Alexander Hart ini dinyatakan bersalah kerana berperilaku tidak tertib. Dan Hakim Steven Hart Olson mendendanya dengan 303 dolar, meskipun Hart mengatakan bahawa gambar tersebut telah di photoshop dalam laporan polisnya.

Menurut The Smoking Gun yang dikutip Mail Online, Hart mengatakan kepada polis bahawa foto-foto itu diambil hanya untuk bersenang-senang saja.

Diketahui, Planking telah menjadi trend di seluruh dunia, dimana orang berpose untuk foto atau video dalam keadaan berbaring menghadap ke bawah dan lurus seperti papan, yang dilakukan di tempat-tempat yang tidak biasa. Bahkan aksi planking ini telah memakan korban jiwa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN