Wednesday, May 9, 2012

Sanggup keluar duit beli fruit cake yang berusia 70 tahun




ARIZONA - Membeli fruitcake mungkin hal biasa bagi Anda yang memang menggemarinya. Namun, bagaimana jika yang dijual adalah fruitcake buatan 1941?


Baru-baru ini, seorang lelaki dari Arizona telah membeli sebuah fruitcake melalui sebuah perusahan lelong online di Ohio, Amerika Syarikat (AS).


Fruitcake tersebut dibelinya seharga USD525. Hasil penjualannya pun akan disumbangkan ke sebuah yayasan buta di barat daya Ohio.


Adapun, perusahaan lelong Elite Estate Group, menjual fruitcake tersebut melalui situs rasmi miliknya.


"Lelaki yang membeli fruitcake tersebut tidak bersedia disebutkan namanya dan mungkin dia membeli kek itu sebagai pelaburan Saya ragu ada orang yang mahu memakan fruitcake yang sudah berusia 70 tahun walaupun rum yang terkandung di dalamnya mungkin saja membuatnya tetap dapat dimakan," ujar pemilik Elite Estate Group Larry Chaney seperti diberitakan dari The Huffington Post, Minggu (25/12/2011).


Sekadar informasi, fruitcake itu dibuat pada 1941 oleh The Kroger Co. Manager kedai yang menyedari bahawa fruitcake tersebut masih tersimpan rapi menyerahkannya pada Chaney untuk dilelong.(rhs)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN