Saturday, January 19, 2013

Pengalaman Hampir Mati Remaja Heboh di Youtube



Setelah tiga kali berhasil terlepas dari kematian, Ben Breedlove (18), akhirnya menghembuskan nafas terakhir di malam Natal akibat serangan jantung. Video remaja ini pun heboh di internet.

 Sebelum meninggal, remaja ini membuat rakaman mengenai kehidupannya dan pengalaman hampir mati yang ia alami serta bagaimana tenangnya ia saat yakin akan meninggalkan dunia.


Remaja ini memiliki keadaan yang membuat dia harus melawan keadaan mengancam hidupnya tiap hari sejak ia membesar. Ia pernah mengalami pengalaman hampir mati pada usia empat tahun, 14 tahun, dan kurang dari sebulan lalu.

 Dalam video, ia berbagi mengenai sejummlah pengalaman yang ia alami, termasuk cahaya terang yang membuatnya tenang dan saat ia mengenakan baju putih dan berdiri di ruang putih bersama rapper favouritenya, Kid Cudi.

Di  video yang ia post pada 18 Disember di YouTube itu menceritakan bagaimana ia hidup dengan masalah jantungnya. Ia juga mengaku tak menyesal tak seperti orang pada umumnya.

“Saya tak pernah diizinkan bermain olahraga seperti teman saya. Ini bahagian tidak seronok dari hidup saya,” katanya seperti dikutip Dailymail.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN