Saturday, January 19, 2013

Politikus Dilarang Masuk Restoran Ini


Wilayah New Hampshire, Amerika Syarikat, dalam sepekan terakhir dibanjiri politikus, staf kempen mereka, serta wartawan. Ternyata kehadiran politikus tersebut membuat geram seorang pemilik restoran.Hasilnya sang pemilik melarang politikus masuk ke restoran miliknya. 


 Kerana muak dengan kelakuan para politikus yang masuk ke restoran miliknya dan mengganggu pelanggannya, pemilik restoran Colby's Breakfast & Lunch, Jeremy Colby, menampal papan bertuliskan, "Politikus Dilarang Masuk, Tanpa Kecuali" Selama berbulan-bulan, politikus serta stafnya membanjiri berbagai restoran di New Hampshire untuk kempen menuju ke Rumah Putih. 

Kerana kehadiran para politikus tersebut nampak tidak kunjung berkurang menjelang pemilihan  presiden 10 Januari, Colby memutuskan untuk melarang politikus masuk ke restoran miliknya. "Tanpa isyarat, mereka tiba-tiba datang dan kami disesaki kamera dan lain-lain," ujar Colby kepada msnbc.com. 

"Kami mencoba membuka usaha di sini. Dan pertemuan politikus untuk menggalang suara bagi saya sangat mengganggu. Bukan hanya mengganggu staf kami, tetapi juga pelanggan kami." "Keadaannya jadi sangat sulit dan saya merasa ini sangat tidak menyenangkan," ujar Colby menambahkan. 

 Menurut Colby, Gubernur Texas Rick Perry dan bekas bakal calon Presiden Michele Bachman menjadi politikus terakhir yang mengunjungi restoran miliknya sebelum larangan diberlakukan. "Kami sudah muak," ujar Colby. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN