Saturday, April 28, 2012

Batu nisan berbentuk kereta BMW M3

Steve Marsh meninggal tahun lalu, dalam usia 51, keluarganya ingin mengingati kematiannya dengan sesuatu yang luar biasa.

Dan setelah mendapatkan izin dari pemerintah mereka membuatkan batu nisan dalam bentuk BMW M3 seperti yang dimiliki Marsh semasa hidupnya.

Model granit itu diimport dari China, dengan kos sekitar £ 50.000 yang harganya hampir sama kereta asal.
Beratnya hampir satu tan, untuk meletakkan di atas kubur Mr Marsh harus dilakukan dengan menggunakan kren dan melibatkan 20 orang pekerja.

Desainnya sangat detail termasuk lampu yang dicat perak, dashboard lengkap dengan sistem audionya dan logo BMW kecil pada keempat rodanya. Bahkan memiliki nomor plat-pribadi: "Steve 1 '.

Mr Marsh, dikenal sebagai pecinta BMW, dia meninggal dalam tidurnya April tahun lalu, kerana masalah jantung yang dideritanya.

Isterinya Joanne, 51, dan anak-anak Kerry, 31, serta Vincent, 27, dari Forest Gate, East London, membuat rancangan untuk membuat nisan ini dengan bantuan seorang tukang batu.

Setelah rancangannya disetujui oleh pengelola pemakaman Manor Park, mereka memesan kereta granit hitam dari China.

Dan peletakan batu nisan berbentuk mobil BMW itu dilakukan ketika upacara ulang tahun pertama kematian Marsh pada tanggal 23 April, yang dihadiri oleh 50 tetamu.

Untuk memberikan sedikit kesan humor, tidak lupa diletakkan tiket parking yang diselitkan di bawah wiper.

Seorang anak Marsh, Kerry, mengatakan: "Dia adalah seorang penggemar kereta itu sepanjang hidupnya,dia mencintai kereta lebih dari mencintai anaknya."

"Dia selalu mengemudikan BMW, kita memberinya nisan bernentuk kereta itu kepadanya"."Beratnya sekitar satu tan dan dibuat dari sepotong granit. Saya fikir ayah saya benar-benar akan menyukainya. "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN