Saturday, April 28, 2012

Pokok Krismas termahal di dunia ada Di Benua Arab

Pokok Krismas paling mahal dan mewah di dunia ada di tanah Arab

Di sebuah hotel mewah di kota Abu Dhabi di lobi hotel Emirates Palace ada sebuah pokok Krismas raksasa yang dibuat daripada bilangan permata dan logamseperti emas perak bahkan sampai berlian.Pokok Krismas raksasa dengan tinggi 40 kaki tersebut telah dibuat dengan perbelanjaan sebanyak £7juta Poundsterling.

Sebanyak 181 batu permata yang terdiri dari Safir, Zamrud, Berlian dan batu permata lainnya di lekatkan di seluruh pokok tersebut. Ditanya apakah pembuatan pokok mewah ditengah komuniti muslim tidak akan menyinggung perasaan umat Islam, Hans Olbertz General Manager Hotel Emirates Palace menyakinkan bahawa hal tersebut tidak terjadi kerana tegasnya UEA merupakan negara liberal yang bebas.

Hotel bintang 7 di Arab ini memiliki pokok Krismas paling mewah dan mahal di dunia

Pemasangan pohon natal di hotel berbintang 7 ini bukan kali pertama, tahun-tahun sebelumnya setiap sesi Krismas selalu ada pokok disini. Dan tahun ini memang agak beza kerana ada kepentingan untuk mencatatkan pokok Krismasyang dipasang disana dalam buku rekod dunia Guiness Book sebagai pokok KrismasTermahal dan termewah didunia.


“Bermegah-megahan telah melalaikan kamu” [At Takaatsur:1]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN