Tuesday, May 1, 2012

Bersih 3.0 28 April 2012. Pasca Selepas Demonstrasi. Apa Kesudahannya?

by Berita Semasa

Live Bersih 3.0 [UPDATE] Bersih 3.0 28 April 2012. Pasca Selepas Demonstrasi. Apa Kesudahannya?

[UPDATE] Bersih 3.0 28 April 2012 telah pun berlalu. Macam-macam cerita & laporan berita yang keluar. Pelbagai gambar perhimpunan Bersih 3.0 yang disiarkan. Ratusan koleksi video Bersih 3.0 telah juga dikongsikan kepada umum di Youtube. Sekarang ini kita semua memasuki pasca selepas demonstrasi & perhimpunan Bersih 2012 (3.0).

Yang hendak diketahui sekarang ini apa kesudahan dan implikasi yang diperolehi & penambaikan yang boleh dilaksanakan selepas demonstrasi ini?

Sekali lagi dunia memerhatikan Malaysia selepas edisi Bersih 2.0 apabila kalangan pemerhati Pilihanraya di Malaysia dari luar telah menyaksikan perhimpunan Bersih 3.0 kali ini :

“Malaysia is facing a political crisis. Its government appears to have lost electoral legitimacy and is facing its biggest challenge to holding on to power since independence half a century ago.”
Prof Kingsbury is director, Centre for Citizenship, Development and Human Rights at Deakin University, Melbourne, and is coordinator of the Australian Friendship observer mission to the East Timor elections, as well as having been an accredited observer to elections in Indonesia and Cambodia. (Sumber : Malaysian Insider)

Malaysia Bersih Update [UPDATE] Bersih 3.0 28 April 2012. Pasca Selepas Demonstrasi. Apa Kesudahannya?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN