Tuesday, May 1, 2012

Bertarung dengan burung sendiri kena penjara

Jackson, Ann Arbor, Michigan, Amerika Syarikat, berusia 49 tahun terpaksa duduk di penjara gara-gara ”bertarung” dengan burung nuri peliharaannya yang diletakkan di dam beg pinggangnya.


Menurut seorang saksi, Jackson menggoncang burung yang berbulu warna-warni itu dengan kuat sehingga bulu-bulunya tercabut.

Polis bertindak kerana aduan yang di buat oleh tiga orang yang melakukan panggilan kecemasan ke 911 berkaitan dengan ”insiden burung nuri” itu.

Leftenan Renee Bush, mengatakan, burung nuri itu seperti ”menjerit” ketika polis datang menghampiri pemilik burung itu. Burung itu seperti melawan tuannya serta melukakan tangan pemiliknya sehingga berdarah.

Burung pun ”cedera”, matanya merah dan ada juga bulu-bulunya yang tercabut. Polis itu pun mengatakan, burung berada seperti dalam kesakitan.

Ketika ditanya, mengapa ia sampai berbuat sekasar itu pada burung? Pemuda yang terpaksa harus merengkok di penjara wilayah Washtenaw itu mengaku, dia sebenarnya sedang melatih burung miliknya untuk ”belajar disiplin”.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN