Saturday, May 12, 2012

Wanita Tersepit Elevator

INILAH.COM, New York – Seorang wanita tewas kerana tersepit elevator dalam sebuah kemalangan aneh (freak accident) di New York City, Amerika Syarikat (AS).


Suzanne Hart (41) melangkah masuk ke dalam elevator lobi gedung firma periklananan Young & Rubicam, saat benda itu tiba-tiba bergerak naik ke atas. Wanita malang itu kemudian tersepit antara elevator dan dinding.


“Ada dua orang lagi di dalam elevator dan mereka dirawat di NYU Medical Center kerana trauma,” demikian polis New York (NYPD), mengenai insiden di Midtown Manhattan tersebut.


Presiden Manhattan Borough Scott Stringer meminta diadakan penyelidikan menyeluruh oleh Buildings Department. Menurut situs jabatan tersebut, ada 56 pelanggaran elevator di gedung tersebut sejak 2001.


“Jika ditemukan kecacatan pada salah satu atau elevator atau lebih di gedung ini, New Yorkers (warga New York) harus tahu seperti apa,” kata Stringer.


Jubir Buildings Department Tony Sclafani menyatakan, penyelidik dari pihaknya sudah mengeluarkan permintaan untuk mengurangi penggunaan elevator tempat Hart tewas. Terdapat 13 elevator lain di gedung tersebut.


Terakhir kali bermasalah dengan keamanan terjadi pada 2003 dan sudah pengalami reparasi. “Mjoriti pelanggaran (elevator) di gedung ini tak berbahaya,” katanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN