Wednesday, May 23, 2012

Pencuri Tersangkut di Langit-langit Lift

Jika kamu ingin mencuri, ada baiknya untuk melakukan sedikit fitness. Tubuh penuh lemak tidak baik bagi kariermu. Dan yang lebih baik lagi, jangan pernah mencuri.

Seorang lelaki China bernama Xi memiliki dendam kesumat terhadap perusahaan teknologi yang telah memecatnya. Merasa tak rela dipecat ditambah keperluan untuk mencari sumber wang baru, muncul ide jahatnya untuk mencuri kamera pengintai milik perusahaan.

Sabtu petang kelmarin, dengan sabar ia menunggu hingga seluruh pegawai pulang ke rumah. Setelah pejabat yang berada di Shenzhen itu kosong, ia bergerak menuju bangunan di ltingkat bawah.

Namun usahanya memasuki tak berhasil, akhirnya ia memutuskan untuk menggunakan ventilasi lift barang.

Di saat ia mengangkat tubuhnya untuk menaiki lubang venitlasi tersebut, lubang itu ternyata terlalu sempit bagi perut besarnya, membuat ia tak dapat bergerak ke atas mahupun ke bawah. Tubuhnya terjebak diatas langit-langit lift.


Perlu bantuan, Xi segera memanggil kekasihnya. Kekasihnya pun datang dan berusaha membantu melepaskan Xi dari langit-langit. Tapi meskipun sang kekasih telah melakukan berbagai upaya selama 2 jam, termasuk melepaskan seluar milik Xi, perut gemuk lelaki itu tetap tak boleh lepas dari lubang ventilasi.

Ketika minggu pagi petugas keamanan datang, mereka menemuka Xi yang tanpa seluar, dan kekasihnya yang keletihan.

Akhirnya polis datang dan membebaskan Xi dari lubang ventilasi, hanya untuk membawa ia dan kekasihnya ke bilik baru mereka di penjara.

sumber: telegraph

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN