Thursday, April 26, 2012

3 mayat bayi dalam alat pendingin


BERLIN: Pendakwa raya Jerman semalam berkata, mereka membuka kertas siasatan ekoran penemuan mengerikan tiga mayat bayi di sebuah blok apartmen dan garaj yang disewakan kepada seorang wanita berusia 40 tahun.
Pendakwa raya dan polis di bandar Giessen, di barat Jerman berkata, dua daripada mayat bayi itu ditemui Selasa lalu dalam alat pendingin di tingkat bawah blok apartmen ketika membersihkan flet yang disewakan kepada wanita itu. Mayat bayi ketiga ditemui kelmarin dalam satu lagi alat pendingin di garaj yang digunakan wanita terbabit.

“Pihak berkuasa berharap dapat menjelaskan punca kematian bayi malang berkenaan melalui bedah siasat,” kata polis dan pendakwa raya dalam kenyataan bersama. “Hanya dengan cara itu saja maklumat mengenai jantina, usia, waktu kematian dan punca kematian dapat diketahui,” kata kenyataan itu.


Jurucakap pejabat pendakwa raya tempatan memberitahu media, sehingga malam kelamrin, tiada waran tangkap dikeluarkan terhadap wanita berkenaan.

Jerman telah menyaksikan beberapa kes sama sejak beberapa tahun kebelakangan ini dengan yang paling mendapat perhatian adalah kes wanita di sempadan Poland yang dijel 15 tahun pada 2006 kerana membunuh lapan daripada bayi yang baru dilahirkannya dan menyembunyikan mayat bayi berkenaan dalam pasu bunga dan tangki ikan. - AFP



sumber : myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN