Thursday, April 26, 2012

Disangka Babi, Steven Tembak Kekasih Sendiri

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki asal Florida, California, Amerika Syarikat (AS) terpaksa harus mengakhiri acara perkhemahan akhir minggu setelah tak sengaja menembak kekasih sendiri yang disangkanya babi. Demikian dilansir ABC News, Rabu (25/4/2012).
Lelaki bernama Steven Egan (52) pergi berburu dengan kekasih bernama Lisa Simmons di wilayah utara negara bagian itu. Namun, ia menyangka sang kekasih adalah babi yang diburunya.
"Ia melihat babi dan kemudian menembaknya dan kemudian pergi memeriksanya," jelas Mayor Steve Clair dari pejabat Flagler County Sheriff. Menurut sang sheriff, kesalahan itu bukan terjadi dengan pemunculan sang kekasih.
Awalnya, Egan menembak seekor babi namun berhasil menghindarinya. Kerana itu, ia menyuruh kekasihnya agar tinggal di khemah sementara dirinya terus mengejar babi itu. Sayangnya, Simmons malah meninggalkan khemah untuk mencari jeruk liar.
Ketika Egan mendengar suara di balik semak-semak, ia kemudian menembak tanpa bertanya-tanya. Ternyata, ia malah menembak sang kekasih di bahagian kaki dengan senapan kaliber 30. Sang pacar kemudian dibawa ke RS Halifax Health Medical Center.
"Ia sangat terkejut kerana menembak sang kekasih. Tapi itu adalah kecelakaan. Satu saja yang dilanggar dalam aturan perburuan iaitu jangan pernah menembak sesuatu yang tidak kamu lihat," ujar Clair, menjelaskan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN