Thursday, April 26, 2012

Bagi duit atau aku bakar

Bagi duit atau aku bakar, Zulkifli Bidin, Kampung Chengkau,
Gambar sebagai hiasan

REMBAU: Satu keluarga termasuk seorang wanita hamil menempuh detik mencemaskan apabila kereta milik mereka dibakar lelaki tidak dikenali di Kampung Chengkau di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 3 pagi, mangsa, Zulkifli Bidin, 42, dikatakan tidur bersama isterinya, Nor Hadieza Ngah Jais, 21, dan tiga anak mereka masing-masing berusia lima hingga sembilan tahun.

Menceritakan kejadian itu, Zulkifli yang juga peniaga telur ayam, berkata isterinya dikejutkan dengan bunyi deruan motosikal serta tapak kaki manusia di depan rumah mereka.

“Curiga dengan keadaan itu, isteri yang hamil lapan bulan mengejutkan saya untuk meninjau keadaan. Saya bangun dan terkejut melihat kelibat seorang lelaki memakai topi keledar di laman rumah.

“Lelaki itu yang mungkin menyedari dirinya sedang diperhatikan seterusnya menjerit meminta saya menyerahkan duit dan mengugut membakar kereta sekiranya enggan menuruti permintaannya,” katanya. Menurut beliau, bimbang lelaki itu bertindak di luar jangkaan, dia segera masuk semula ke dalam bilik sambil memanggil isteri dan anak supaya berwaspada.

“Tidak lama kemudian, saya menjenguk semula ke tingkap dan mendapati Perodua Kancil yang digunakan selama empat tahun lalu terbakar manakala lelaki terbabit menghilangkan diri.

Sumber : Hmetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN