Thursday, April 26, 2012

Sebar Foto Pamer Punggung, Remaja Lelaki 15 Tahun Ditangkap


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja berusia 15 tahun ditangkap terkait dengan beredarnya foto di internet yang memperlihatkan punggungnya di Hongkong. Demikian diberitakan Oriental Daily, awal minggu ini.
Dalam foto itu memperlihatkan, tiga lelaki menurunkan seluar mereka dan mengarahkan punggung mereka ke arah kamera. Foto ini kemudian menarik perhatian polis setelah beredar bak bola api di internet sejak Isnin lalu. Tindakan menyebar foto ini di Hongkong dianggap melanggar hukum.
Foto itu diperkirakan diambil gambarnya di Jl Yau Ma Tei. Polis menduga foto itu di up load di komputer milik sekolah SMP di Hung Hom. Setelah investigasi dilakukan, polis menangkap seorang pelajar dengan nama belakang Lau kerana menggunakan komputer itu untuk tindakan yang tak senonoh.
Namun, Lau menolak tudingan jika dirinya satu dari tiga lelaki yang memperlihatkan punggung dan tak kenal siapapun di foto tersebut. Ia berdalih seseorang mencuri passwordnya dan menggunakan komputer tersebut. Lau kemudian dilepas setelah memberikan wang jaminan dan diperiksa oleh polis.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN