Thursday, April 26, 2012

Kanak-kanak bawa tiga bungkusan ganja ke tadika


LONDON: Sekumpulan guru tadika terkejut apabila mendapati sebungkus ganja tiba-tiba terjatuh dari poket seorang budak lelaki ketika dia bermain-main, semalam.
Budak itu - identitinya dirahsiakan atas faktor perundangan - kemudian tidak ragu-ragu lagi turut menunjukkan kepada gurunya dua bungkusan lain yang berisi dadah sama tersimpan dalam poketnya. Apabila ditanya, budak itu berkata, ia adalah bahan untuk membuat rokok bapanya.

Dianggarkan dadah itu bernilai RM100 jika dibeli daripada pengedar.


Guru tadika terbabit kemudian menghubungi polis Salford bagi memaklumkan kejadian berkenaan. Hasil maklumat diberikan, polis menahan bapa tiri budak terbabit dan didakwa di Mahkamah Majistret Manchester.

Lelaki itu mengaku salah atas tuduhan memiliki dadah dan hukuman ke atasnya akan ditetapkan pada 21 Mei ini.


Sementara itu, peguam bela, Abigail Henry, berkata tertuduh menyesal dengan perbuatannya.



“Tertuduh sedar kesan buruk yang boleh menimpa anak tirinya jika dadah berkenaan ditelan atau diberi kepada kanak-kanak lain,” katanya.

Jurucakap polis pula berkata, tertuduh mengaku budak terbabit dan ibunya bermalam di rumahnya kelmarin. Katanya, tertuduh mengaku menghisap ganja dan membiarkan bungkusan dadah itu di sebelah katilnya sebelum keluar bekerja.



“Lelaki itu mendakwa anak tirinya mungkin menemui bungkusan berkenaan dan membawanya ke sekolah tanpa mengetahui apa sebenarnya bahan itu,” katanya. - TS


sumber : myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN